Doelstellingen

  • Het op de kaart zetten van de binnenstad van Tilburg
  • Aantrekken van meer bezoekers richting de binnenstad
  • Diversiteit van bezoekers vergroten (bezoekers uit de regio, hogere segment)
  • Aantrekken van meer winkelend publiek in plaats van het doen van boodschappen
  • Het promoten van het culturele aanbod
  • Het promoten van de binnenstad van Tilburg als aantrekkelijk woon- en leefgebied

Branding in 2020
In 2020 is de samenwerking met Citymarketing Tilburg geïntensiveerd voor de branding campagne van de binnenstad. Er is speciaal voor de binnenstadpromotie een extra platform aan Ticket to Tilburg toegevoegd: Center of Tilburg. Sinds februari 2020 is de website www.centeroftilburg.com actief en wordt via social media kanalen op Facebook en Instagram gecommuniceerd. Citymarketing is verantwoordelijk voor het maken van de content en het doorontwikkelen van het platform, onder aansturing van (de uitvoeringsorganisatie van) het BMT. Op deze wijze wordt er slim gebruik gemaakt van relevante content voor de verschillende doelgroepen van Tilburg: bezoekers van de binnenstad, toeristen, studenten en bedrijven. Zo bereiken we samen een grotere doelgroep, kennis en nieuws worden gedeeld en ook grotere activiteiten worden samen opgepakt. Center of Tilburg is de gezamenlijke afzender van Binnenstad Management Tilburg, Ondernemersfonds Binnenstad Tilburg en BIZ Vastgoedeigenaren Kernwinkelgebied.

Communicatie tijdens corona
In de Corona periode is Center of Tilburg ook fysiek en online de gezamenlijke afzender van de binnenstad met informatievoorziening en gastvrije beleving binnen de beperkte maatregelen. Winkels en horeca zijn geholpen met diverse materialen om looproutes en wachtrijen in de openbare ruimte te kunnen managen, alles in de huisstijl van Center of Tilburg uitgevoerd voor een duidelijke en herkenbare uitstraling. Center of Tilburg is het warme, gastvrije welkom aan bezoekers in de binnenstad.